سی و یک ) تربت پاک امام علی (ع) توسط چه کسی اعلان گردید ؟

1)      امام سجاد (ع)

2)      امام صادق (ع)

3)      امام هادی (ع)

4)      امام حسن(ع)

سی دو ) ناکثین ، قاسطین ، مارقین به ترتیب چه کسانی بودند ؟

1)      خوارج ، اصحاب صفین ، اصحاب جمل

2)      اصحاب صفین ، اصحاب نهروان ، اصحاب جمل

3)      اصحاب جمل ، اصحاب صفین ، اصحاب نهروان

4)      اصحاب جمل ، اصحاب نهروان ،اصحاب صفین

سی و سه ) روحیه مارقین چگونه بود ؟

1)      طرفدار تبعیض و بی عدالتی بودند .

2)      اهل سیاست بازی و تقلب و نفاق بودند .

3)      خشکه مقدس و جاهل بودند .

4)      پول پرست و طماع

سی و چهار) ((تترس کفار به مسلمین )) به چه معناست ؟

1)      کفار از ترس مجاهدان مسلمان ، تسلیم جبهه حق می شوند .

2)      مسلمانان در دل کفار رعب و ترس می اندازند .

3)      ترس مسلمانان از کفار در شرایط سستی ایمان

4)      کفار عده ای از اسرای مسلمان را در خط مقدم جبهه ، سپر خویش قرار می دهند .

سی و پنج ) علی (ع) چه کسانی را به عنوان (( حکم )) پیشنهاد فرموند ؟

1)      ابن عباس و محمد بن حنفیه

2)      ابن عباس و مالک اشتر

3)      مالک اشتر و ابوموسی اشعری

4)      ابن عباس و ابوموسی اشعری

سی و شش ) خوارج در خصوص اصل ((امر به معروف و نهی از منکر )) چه اعتقادی داشتند ؟

1)      این اصل مشروط به شرایطی است .

2)      این دستور الهی باید در همه جا بدون استثناء و بدون هیچ قید و شرطی انجام گیرد .

3)      از جمله شرایط اجرای این اصل ، احتمال تأثیر است .

4)      اعتقادی نداشتند.

سی و هفت ) نظر اهل تسنن درباره صحابه پیامبر چسیت ؟

1)      اکثر آنها عادل بوده اند

2)      صحابه بودن موجب نمی شود که همه آنها را از گناه و خطا بری بدانیم .

3)      افرادی گاها ترسو بودند.

4)      همه عادل و درستکار بوده اند .

سی و هشت ) مضمون این کلام مولا امیر المومنین (ع) چیست ؟ (( اعرف الحق تعرف اهله و اعرف الباطل تعرف اهله. ))

1)      اهل حق و باطل در جریان عمل شناخته می شوند .

2)      اهل حق و باطل هیچ گاه به درستی شناخته نمی شوند .

3)      حق و باطل باید مقیاس شخصیتها باشند .

4)      شناخت حق و باطل کار اهل معرفت است.

سی و نه ) رفتار امام علی (ع) با خوارج تا زمانی که دست به شمشیر نبردند چگونه بود ؟

1)      فقط سهمیه آنان را از بیت المال قطع کرد .

2)      به آنها همچون سایر افراد می نگریست .

3)      اجازه اظهار عقیده به آنان نمی داد .

4)      با آنها معاشرت نمی کرد.

چهل ) دو طبقه ای که علی (ع) آنها را دفع کرد عبارتند از :

1)      منافقان احمق و زاهدان زیرک

2)      سیاست پیشگان و ثروتمندان

3)      منافقان زیرک و زاهدان احمق

4)      هیچکدام

چهل و یک)سخت ترین گناهان، گناهی است که:

1) گناهکار، آن را آسان و ناچیز پندارد

2) گناهکار، از انجام آن خشنود شود.

3) گناهکار، زشتی آن را در نظر بقیه از بین ببرد.

4) گناهکار، به آن افتخار کند.

چهل و دو)قرآن، پس از آن که علت گرایش مردم به پیامبر را بیان می

کند، به پیامبر چه دستوری می دهد؟

1) برایشان استغفار کن، به آنان مهر بورز و با آنان مشورت نما

2) ببخششان و با آنان با ملاطفت رفتار کن و با آنان مشورت نما

3) برایشان استغفار کن، به آنان مهر بورز و آنان را به محبت

سفارش نما

4) ببخششان و برایشان استغفار کن و با آنان مشورت نما

چهل و سه)علی(ع) از آن نظر محبوب است که:

1)      هم? فضایل انسانی را دارد

2)      پیوند الهی دارد.

3)      دارای جاذبه و دافعه قوی است

4)      نمونه عالی انسانیت است.

چهل و چهار)علی(ع) در دوران خلافتش، سه دسته را از خود طرد کرد . نام

کدام دسته، درست ذکر شده است؟

1)      قاسطین: خوارج

2)      مارقین: اصحاب نهروان

3)       ناکثین: اصحاب صفین

4)        قاسطین: اصحاب جمل

چهل و پنج)کدام گزینه صحیح است؟

1)       روح ناکثین، روح سیاست و تقلب و نفاق بود.

2)       مارقین از لحاظ روحیه، پول پرست بودند.

3)       روح قاسطین، روح عصبیتهای ناروا بود.

4)       ناکثین از لحاظ روحیه، صاحبان مطامع و طرفدار تبعیض بودند